Strona główna » Jaki sklep najlepiej otworzyć?

Jaki sklep najlepiej otworzyć?

od dev4
sklep

Łatwo zauważyć, rynek sprzedaży w sklepach internetowych rośnie bardzo dynamicznie. Warto wspomnieć, że w świadomości klientów online synonimem zakupów jest Allegro, jednak ta kwestia coraz dynamiczniej się zmienia. Coraz więcej osób docenia mniejsze firmy specjalizujące się w konkretnej dziedzinie. W tym artykule podpowiemy, jaki sklep otworzyć i o czym warto pamiętać.

Jaki sklep warto otworzyć?

Co ciekawe, w sieci sprzedaje się najwięcej ubrań, dodatków, książek, kosmetyków oraz sprzętu elektronicznego. Wszystkie te sektory opanowali najwięksi gracze, tym samym pozostawiając bardzo niewielkie szanse dla nowych sklepów na dotarcie do odbiorcy.

Bardzo często nowi przedsiębiorcy na wstępie popełniają błąd i na swój asortyment wybierają towar sprzedający się najlepiej w sieci. Miejsce na takie działanie było kilka lat temu, jednak obecnie jest to powolna droga prowadząca w efekcie do walki cenowej, co przekłada się na niską marżę oraz mały zysk.

Jaką firmę otworzyć? Unikajmy branż zdominowanych przez konkurencję

Na pewno nie opłaci się otwieranie kolejnej tradycyjnej księgarni internetowej, sklepu ze sprzętem elektronicznym lub z bielizną. Nie zapominajmy, że duże firmy posiadają w ofercie te same produkty, które my będziemy mogli zamówić od dostawców. Ponadto mogą pozwolić sobie na niższe ceny ze względu na zamawiane ilości i umowy z producentami. Warto pamiętać, że duże przedsiębiorstwo często pracuje na tzw. bonusach – sprzedaje towar bez marży, ale w dużej ilości. Dzięki temu producent nagradza tych, którzy sprzedają najwięcej.

Dla klientów coraz częściej atrakcyjne są produkty na wagę, takie jak herbata czy też własnoręcznie wykonywane produkty – biżuteria i dekoracje do domu. Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź, jaka branża sprawdzi się najlepiej w każdym przypadku. Dobrze jest sprzedawać taki asortyment, na którym się znamy lub mamy chęć poznania go. Dopiero na dalszym etapie zastanówmy się, czy branża ta nie została już przesadnie opanowana przez większych graczy. Dopiero wówczas warto szukać swojej niszy.

Jeśli uda nam się znaleźć własna niszę i ściśle określmy asortyment, jaki sprzedawać, może się okazać, że świetnie trafiamy w potrzeby kupujących. Konsumenci często nie wiedzą, że potrzebują danego produktu w atrakcyjnej cenie – tak właśnie tworzona jest potrzeba. Możemy sprzedawać tylko biżuterię, jednak najpierw należy wytworzyć wśród odbiorców potrzebę kupowania.

Podsumowanie

Nawet jeśli zastosujemy się do tych wskazówek, może się okazać, że klienci jednak nie będą u nas kupować. Znaczenie mają też polityka cenowa, opcje płatności, dostawa, wygląd sklepu, oferta, demografia, grupa docelowa i dobrze dobrany marketing. Zadbanie o te elementy zwiększa szansę na nasz sukces i większą liczbę zamówień. W razie trudności istnieją takie rozwiązania jak www.reszuman.pl – znajduje się tu baza fachowców na miarę różnych biznesów.

Obecnie promocja sklepu internetowego to trudny proces. Dlatego, jeśli jesteśmy zainteresowani założeniem sklepu internetowego, warto skorzystać z pomocy fachowca.

0 Komentarz

Podobne